fbpx

Podróże biznesowe od lat są synonimem luksusu i prestiżu. Jedną z najciekawszych propozycji, jakie w ostatnich latach pojawiły się na rynku, są rejsy incentive. To nie tylko oryginalna forma wynagrodzenia pracowników za ich wkład w rozwój firmy, ale również doskonała, choć niecodzienna przestrzeń do integracji, szkoleń czy spotkań biznesowych. Jak takie wyjazdy wyglądają w praktyce? Dlaczego warto zainteresować się ofertą rejsów incentive? Swoim doświadczeniem dzieli się pani Karolina Biel, doświadczony pilot wycieczek rejsów incentive organizowanych przez biuro ST.pl.

Dziękuję za spotkanie. Wydawać by się mogło, że na rynku nie brakuje ciekawych propozycji na firmowe integracje. Skąd więc pomysł właśnie na rejsy? Dlaczego morze, a nie wycieczki górskie czy sporty ekstremalne?

Zgadzam się – dostępnych opcji dla firm jest całe mnóstwo, i są one naprawdę różnorodne. Jako biuro ST.pl postanowiliśmy jednak wyjść naprzeciw potrzebom przedsiębiorców związanych z optymalizacją czasu pracy. Szukaliśmy rozwiązania, które pomogłoby efektywnie wykorzystać godziny przeznaczone na długie i dalekie przemieszczanie się towarzyszące podróżom. Uznaliśmy tym samym rejsy incentive za dobrą alternatywę dla wyjazdów autokarowych i samolotowych.

Jeśli chodzi o zagospodarowanie czasu przeznaczonego na transport, podróżowanie na statku daje całe spektrum możliwości. Na naszych pokładach mamy doskonałe warunki do organizacji różnorodnych aktywności dla uczestników. Dzięki temu podczas kilkudniowej podróży z nami można nie tylko odwiedzić kilka krajów czy miast, ale także przeprowadzić szkolenia, warsztaty integracyjne czy konferencje.

Jak taki biznes na morzu wygląda w praktyce? Jak radzą sobie Państwo z organizacją spotkań biznesowych na pokładzie?

Wbrew pozorom, takie przedsięwzięcia nie są wcale skomplikowane. Na naszych promach dysponujemy doskonale wyposażonymi salami konferencyjnymi i posiadamy niezbędne zaplecze techniczne, które pozwala na wyświetlanie prezentacji i obsługę nagłośnienia. Również okoliczności odbywania takich spotkań są na ogół znacznie bardziej sprzyjające, niż można by się było spodziewać. Inne, nietypowe otoczenie często sprawia, że uczestnicy chętniej otwierają się na nowe pomysły i propozycje niż podczas rozmów w monotonnej przestrzeni biurowej, co wpływa korzystnie na ich zaangażowanie i efektywność.

W rezultacie takie rejsy nie są tylko chwilą kosztownej rozrywki, ale także doskonałą okazją do zacieśnienia więzi między firmą a jej partnerami. Taka inicjatywa nie tylko zwiększa lojalność i zaangażowanie pracowników, ale również sprzyja budowaniu relacji z partnerami biznesowymi. Rejs może więc przynieść przedsiębiorstwu wymierne, długofalowe korzyści – przykłady naszych klientów pokazują, że taka inwestycja, choć szczególnie prestiżowa, zdecydowanie się opłaca.

Jakie w takim razie miejsca można odwiedzić podczas Państwa rejsów?

W czasie rejsu codziennie rano dopływamy do innego portu, żeby zwiedzić pobliskie miasto. Zazwyczaj w ciągu tygodniowej wycieczki mamy okazję odwiedzić cztery, a nawet pięć stolic krajów nadbałtyckich. Poruszamy się po centrum każdej z nich, gdzie z udziałem lokalnego przewodnika odkrywamy najważniejsze obiekty i poznajemy kulturę danego miejsca.

Najczęściej zaczynamy od stolicy Łotwy, Rygi, która jest wciąż mało popularnym, a za to pięknym i ciekawym miastem. Następnie płyniemy do Sztokholmu, oglądając po drodze przepiękne wybrzeże szkierowe z licznymi wysepkami Archipelagu Sztokholmskiego. Kolejnym przystankiem jest Finlandia i oczywiście jej stolica – Helsinki, z której mamy możliwość popłynąć do Rosji i bez wizy pozostać w St. Petersburgu do 72 godzin albo przemieścić się przez Zatokę Fińską do Estonii, żeby zwiedzić uroczy, średniowieczny Tallin. W każdym z miast spędzamy kilka godzin, więc wystarczy czasu zarówno na zwiedzanie, jak i kupienie pamiątek. Nasze doświadczenie pokazuje, że dla uczestników rejsu jest to ogromna dawka niezapomnianych wrażeń i niepowtarzalna możliwość odwiedzenia nieco mniej typowych destynacji.

Wspominała Pani również o dodatkowych aktywnościach. Na jakie atrakcje mogą liczyć Państwa goście?

Na początku warto wspomnieć, że wycieczka promem już sama w sobie jest niemałą atrakcją. Pływamy olbrzymimi jednostkami, to znaczy 10-piętrowymi statkami wycieczkowymi, na których można znaleźć dosłownie wszystko: sklepy, restauracje, kawiarnie, salony fryzjerskie, strefy SPA, baseny, sale konferencyjne, a nawet nocne kluby. Od momentu wejścia na pokład na gości czeka specjalnie przygotowany program, w tym koncerty na żywo, karaoke, dyskoteki i wiele innych aktywności. Kolejną atrakcją jest bufet na promie, w którym można spróbować lokalnych, świeżych przysmaków.

Warto jednak zaznaczyć, że wycieczka promem nie oznacza jedynie rozrywki. Przebywanie na otwartym morzu stwarza również okoliczności do relaksu, wyciszenia i obcowania z naturą. Taka wycieczka może więc stanowić doskonałe oderwanie od monotonnej i nierzadko męczącej przestrzeni biurowej, a tym samym doskonale wpłynąć na zdrowie i samopoczucie.

Jak duże jest w takim razie zainteresowanie takimi wycieczkami? Z jakim wyprzedzeniem należy zaplanować rejs, aby pomyślnie doszedł do skutku?  

Choć oferta rejsów incentive dopiero się rozwija, już teraz możemy powiedzieć, że zainteresowanie takimi wyjazdami jest ogromne. W 2018 roku sprzedaż takich ofert wzrosła aż o 91%, a sądząc po obecnych statystykach, pod koniec 2019 możemy się spodziewać podobnego wyniku. Planując więc wyjazd, należy wziąć pod uwagę, że zainteresowanie jest ogromne i w szczycie sezonu może być trudno o dobre terminy. Dla większej grupy kajuty należy rezerwować ze znacznym wyprzedzeniem, abyśmy mogli zapewnić rozlokowanie uczestników na jednym piętrze. To samo dotyczy przewodników lokalnych, u których warto zarezerwować terminy wcześniej, aby upewnić się, że będą dla nas dostępni. Jako ekspert radzimy, że aby z sukcesem zorganizować takie przedsięwzięcie, najbezpieczniej jest rozpocząć przygotowania nawet z rocznym wyprzedzeniem, choć oczywiście zdarza się, że organizujemy rejsy w krótszym terminie. Najlepszym rozwiązaniem będzie skontaktowanie się bezpośrednio z nami pod adresem bok@st.pl i przesłanie nam zapytania o dostępne terminy. Wówczas przygotujemy spersonalizowaną ofertę z uwzględnieniem preferencji klienta.

Dziękuję za rozmowę.